Köpvillkor
Villkor & Information
För tydlighetens skull kommer vi i följande text benämna kunden som ”du”, Gosefamiljen som ”vi” och www.gosefamiljen.se som ”hemsidan”.
Dessa villkor är skrivna som en säkerhet för dig som kund och innan du genomför ett köp ber vi dig därför att noggrant läsa igenom dem. Genomförda köp på hemsidan länkar till dessa villkor.
Beställning och Orderbekräftelse
När du har slutfört en beställning hos Gosefamiljen skickas en orderbekräftelse till din angivna e-postadress. Bekräftelsen innehåller detaljer om produkter, priser, samt fakturerings- och leveransadress. Vid fel i orderbekräftelsen, vänligen kontakta oss omedelbart via e-post till kontakt@gosefamiljen.se.
Leverans
Våra normala leveranstider är mellan 7 till 14 dagar. Observera att beställningar lagda under helger skickas tidigast på måndagen efter. Om det uppstår förseningar i leveransen utan förvarning, vänligen kontakta oss på kontakt@gosefamiljen.se.
Priser
Alla priser på vår webbplats anges i svenska kronor (SEK) och är exklusive moms. Vi förbehåller oss rätten att justera priser vid feltryck i prislistan eller vid ändringar från leverantörer. Vid import kan eventuella skatter och tullavgifter tillkomma. Det är viktigt att vara medveten om detta, och det bör noteras att Gosefamiljen inte har någon kontroll över dessa avgifter och därför inte kan förutse beloppet av dessa kostnader. Vänligen kontakta ditt lokala tullkontor för ytterligare information.
Ångerrätt
Du har som kund en lagstadgad ångerrätt på 14 dagar från det att du mottar din vara. För att utöva ångerrätten, kontakta oss via e-post på kontakt@gosefamiljen.se. Varorna ska returneras i oskadat skick och i obruten originalförpackning.
Undantag från ångerrätten:
- Produkter som förseglats av hälsoskyddsskäl och där förseglingen har brutits av dig.
- Förseglade ljud- eller bildupptagningar där förseglingen har brutits av dig.
- Specialtillverkade produkter eller varor med tydlig personlig prägel.
- Tjänster som har fullgjorts och där du har samtyckt till att påbörja tjänsten.
Reklamation och Klagomål
Om en produkt är skadad eller felaktig vid leverans åtar vi oss att kostnadsfritt åtgärda felet enligt gällande konsumentskyddslagstiftning. Kontakta oss för godkännande innan du returnerar en defekt vara. Reklamationer ska göras omedelbart efter upptäckt via e-post till kontakt@gosefamiljen.se.
Ansvarsbegränsning
Vi ansvarar inte för indirekta skador som kan uppstå till följd av produkten. Vi tar inte heller ansvar för förseningar eller fel orsakade av omständigheter utanför vår kontroll, såsom arbetskonflikter eller myndighetsbeslut.
Produktinformation
Vi strävar efter att ge korrekt information om produkterna på webbplatsen. Vi kan dock inte garantera att bilder återger produkternas exakta utseende på grund av skärminställningar och andra faktorer.
Cookies
Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse på vår webbplats. Genom att använda vår webbplats samtycker du till vår användning av cookies i enlighet med vår cookiepolicy.
Personuppgifter
Genom att handla hos Gosefamiljen accepterar du vår dataskyddspolicy och behandling av dina personuppgifter. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredje part utan rättslig grund.
Ändringar av Villkoren
Vi förbehåller oss rätten att när som helst ändra dessa köpvillkor. Eventuella ändringar träder i kraft från och med publiceringsdatum på vår webbplats.
Pengar-tillbaka-garanti
Vi erbjuder en 14 dagars pengar-tillbaka-garanti från det att du mottar produkten. För att göra anspråk på garantin, kontakta vår kundtjänst inom 14 dagar och returnera produkten enligt instruktioner från oss.
Tvistlösning
Vid eventuella tvister följer vi beslut från Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) eller motsvarande tvistlösningsorgan. Svensk lag gäller för tolkning och tillämpning av dessa köpvillkor.
Pengar-tillbaka-garanti
Vi strävar efter att du som kund ska känna dig helt nöjd med ditt köp. Därför erbjuder vi en 14 dagars pengar-tillbaka-garanti från den dag du mottar produkten. Om du inte är nöjd med din produkt och önskar utnyttja din garanti, vänligen följ nedanstående process och villkor.
Hur man gör anspråk på garantin:
- Kontakta vår kundtjänst inom 14 dagar från mottagandet av produkten för att initiera returprocessen.
- Returnera produkten till oss enligt de instruktioner du får av kundtjänst. Observera att kunden ansvarar för returkostnaden.
- Produkten kommer att genomgå en kontroll för att säkerställa att den uppfyller våra villkor för pengar-tillbaka-garanti.
Villkor för pengar-tillbaka-garanti:
- Pengar-tillbaka-garantin gäller endast under följande förutsättningar:
- Produkten måste returneras i sitt ursprungliga skick och förpackning.
- Skadeanmälan måste göras inom 14 dagar från mottagandet av produkten.
- Garantin gäller inte i följande fall:
- Om produkten skadas på grund av en olyckshändelse efter mottagandet.
- Vid vanvård eller onormal användning av produkten.
- Om produktskötsel- och serviceanvisningar inte har följts.
Process för återbetalning: Efter att produkten har returnerats och kontrollerats av oss, och det fastställts att ovanstående villkor uppfyllts, kommer full återbetalning att göras till dig. Återbetalningen sker via samma betalningssätt som användes vid det ursprungliga köpet, om inte annat överenskommits.
Vi förbehåller oss rätten att vägra återbetalning om produkten inte uppfyller de villkor som anges ovan.